Mediassa

Esiintyminen mediassa on tärkeä osa yhteiskunnallista vaikuttamistyötäni ProComissa.

Koska tutkimuskohteitani ovat julkisuusdiplomatia, propaganda, historia ja kulttuuri ovat jotkut mediaesiintymiseni kohdistuneet niihin. Ohessa sellaisia otoksia, joihin on vapaa pääsy.

 
 

"Kuinka kaunista täällä onkaan!" Helsinki teki vaikutuksen ulkomaalaisiin toimittajiin – Tutkijat: kaupunki esitettiin maailman medioissa turvallisena ja moniäänisenä paikkana

Uutiset, Yle
17.7.2018

Suomi on pieni ja tuntematon maa, ja Helsinki sen tuntematon pääkaupunki. Näin toteavat sekä Turun yliopistosta poliittisen historian professori Louis Clerc että viestinnän asiantuntija, maakuvatutkija Elina Melgin heti alkuun.

Molemmat tutkijat kuitenkin näkevät, että Helsingin huippukokous oli omiaan tuomaan pääkaupunkiamme ja Suomea esille. Se on potentiaali, joka pitää käyttää.

 

 

 

 

 

Viestintäala houkuttelee yhä toimittajia

Journalisti-lehti
16.6.2017

Viestintäpuoli on jo vuosia houkutellut enenevästi toimittajia. Viestintäalan ammattilaisten järjestön ProComin toimitusjohtaja Elina Melgin arvioi, että työpaikkailmoittelu heidän kauttaan on lisääntynyt. Sitä selittää osaltaan esimerkiksi suorahakujen avautuminen, mutta myös se, että viestijöitä palkataan aiempaa enemmän.

Brändiasiantuntija kommentoi Bad bad boyta

Strada, Yle
12.9.2014

Brändiasiantuntija Elina Melgin kommentoi Bad bad boyta. Millaisia mielikuvia Tommi Toijan patsas luo arvovaltaisella paikalla Kauppatorilla Presidentin linnan edessä? Voisiko Pissaaja-ukkeli jäädä paikalle pysyväksi monumentiksi?

Suomikuvaa rakennettiin sotien jälkeen kulttuurin ja taiteen voimalla

Helsingin Sanomat
10.4.2014

”Silloin tällöin tapaa iloisen tieteilijän. Helsinkiläinen Elina Melgin on sellainen, tutkimustaan positiivisen energisesti esittelevä hahmo” kirjoittaa Veli-Pekka Leppänen. ”Hän puolustaa huomenna perjantaina Helsingin yliopistossa historian väitöstään Propagandaa vai julkisuusdiplomatiaa? Se setvii taiteen ja kulttuurin käyttöä Suomen maakuvan luomiseen vuosina 1937–1952.”...

“You can´t deliver good service from unhappy employees. Focus on ethical company culture.”